Поради батькам





       Сім'я - це те первинне середовище, де дитина повинна вчитися робити добро.
                                                                                                                                                                                                                      (В. Сухомлинський)





10 заповідей батькам від Януша Корчака


  1. Не чекайте, що твоя дитина стане такою як ти, або ж такою як тобі хочеться. Допоможи їй стати не тобою, а собою.
  2. Не вимагайте від дитини подяки за все, що зроблено для неї. Ви дали їй життя, як вона може віддячити за це? Тільки так – давши життя своїм дітям. Таким є безкінечний закон вдячності.
  3. Не показуй дитині свої образи на неї. Щоб в старості не їсти гіркий хліб. Що посієш те і зійде.
  4. Не відносься зверхньо до проблем дитини. Життя – по силі дане кожному. І будь впевнений дитині воно таке ж важке як і тобі. А то і важче, тому що в неї немає досвіду як жити.
  5. Не принижуй.
  6. Самі важливі зустрічі людини – зустріч з дитиною. Придивися до неї, ніхто не знає, кого він зустрічає в цій дитині.
  7. Не нарікай на себе кажучи, що чогось не зробив для неї. Просто знай: для дитини зроблено недостатньо, якщо не зроблено все можливе.
  8. Дитина не тиран, що володіє твоїм життям, вона не тільки плід від крові і плоті. Це дорогоцінна чаша, яку життя дає тобі для збереження в ній творчого вогню. Це вільна любов від батьків. Це душа, дана для збереження в цій чаші.
  9. Вмій любити чужу дитину. Ніколи не роби їй того, чого не бажаєш для своєї.
  10. Люби свою дитину різною – талановитою і неталановитою, успішною і неуспішною, малою чи великою. Спілкуйся з нею і радій, що дитина – це свято, яке поки що з тобою.

«ЗОЛОТІ ПРАВИЛА ВИХОВАННЯ ЩАСЛИВИХ ДІТЕЙ»

ДЛЯ БАТЬКІВ


Які батьки не мріють про те, щоб їхні чада зростали здоровими, щасливими і, звичайно, вдячними? Та далеко не всі досягають заповітної мети. Інакше давно зникли б горезвісна проблема батьків і дітей. Як же правильно виховувати своїх нащадків? Ось поради американського психолога Віктора Кляйна.
1.   Стимулюйте інтелект дитини.
Створюючи необхідне середовище, можна підвищити коефіцієнт розумового розвитку дошкільника на 25-30 одиниць чи, навпаки, знизити його на 50-80 одиниць (якщо життя дитини буде одноманітним, нецікавим і безрадісним).
2.     Формуйте у дитини самоповагу.
Власний образ, закріплений свідомістю, є визначальним під час прийняття рішень: у виборі друзів, у коханні, профорієнтації…
3.     Навчіть дитину спілкуватися.
Для цього необхідні щонайменше п’ять таких чинників:
*    щира любов батьків (породжує почуття захищеності);
*    доброзичливість інших дорослих, не лише рідних і близьких (рятує від комплексів);
*    зовнішня привабливість дитини, а особливо – підлітка (одяг, манери);
*    обґрунтована впевненість у собі (кожний у чомусь сильний);
*    хороший запас слів (як інакше спілкуватися?)
4.   Стежте за тим, щоб дитина не перетворилася на «телемана».
Соціологи запевняють, що дошкільнята проводять перед екраном телевізора у середньому до 50 годин на тиждень. Медики вважають, що це гальмує розвиток лівої півкулі головного мозку, відповідальної зокрема, за розвиток мовлення. Телепередачам слід протиставити заняття спортом, музикою, читання, корисну домашню роботу.
5.     Виховуйте відповідальність і порядність.
Слід робити це не лише за принципом «что такое хорошо и что такое плохо», а, насамперед, на власному прикладі. Не прогайте момент: у підлітковому віці симпатії перемістяться з батьків до однолітків.
6.     Привчіть дитину пишатися своєю сім`єю, шанувати її традиції.
7.     Живіть у хорошому оточенні.
Друзі, яких виберуть ваші діти, впливатимуть на їх моральні орієнтири, поведінку. Тому уважно придивляйтесь до сусідських дітей, цікавтесь репутацією школи, до якої ходять ваші діти. Подбайте про те, щоб розширити коло знайомств дитини.
8.    Будьте вимогливими.
Діти з високою самооцінкою, почуттям власної гідності, умінням робити щось краще за інших, як правило, виростають у сім’ях, де до них висували великі вимоги: підтримувати порядок у будинку, організовувати своє довкілля, добре поводитись. Та не перегніть палицю – не будьте тиранами. І врахуйте:  слухняними, акуратними, розумними дітьми стають не відразу. Потрібні ваші зусилля протягом багатьох років. Будьте ж терплячими.  
9.    Привчайте дитину до праці.
Якоюсь мірою ви можете запрограмувати майбутній життєвий успіх свого чада. Привчіть його без примусу виконувати доручену справу, допоможіть заповнити життя цікавими й потрібними справами. Нехай звикає долати труднощі й переконається, що йому багато чого під силу.
10.   Не робіть за дітей те, що вони цілком зможуть зробити самі.
Запам’ятайте: якщо у важку хвилину саме ви опинитесь поруч – як друг, а не як бос, дитина, можливо, довірить вам свою «страшну таємницю» і прислухається до вашої поради.

25 способів дізнатися у дитини як у нього справи в школі, не питаючи, як у нього справи в школі

1. Що найкраще з того, що сталося з тобою сьогодні в школі? Що найгірше з того, що сталося з тобою сьогодні в школі?

2. Скажи мені, що тебе сьогодні змусило сміятися?

3. Якби ти міг вибрати, з ким би ти хотів сидіти в класі? А з ким би точно не хотів сидіти? Чому?

4. Розкажи мені про саме класне місце в школі.

5. Яке саме дивне слово, яке ти почув сьогодні? Або, можливо, хтось щось дивне тобі сказав?

6. Якби ми запросили сьогодні твого вчителя до нас в гості, що б він мені розповів про тебе, як думаєш?

7. Кому ти сьогодні допоміг?

8. Чи може, хтось тобі сьогодні допоміг?

9. Розкажи мені, що нового ти дізнався сьогодні?

10. Чи був момент, коли ти відчував себе найщасливішою сьогодні?

11. Чи було тобі сьогодні дуже нудно?

12. Якби інопланетяни прилетіли в ваш клас і забрали когось із учнів, кого б ти хотів, щоб вони забрали?

13. З ким би ти хотів пограти на перерві з тих, з ким ти ще ніколи не грав?

14. Розкажи мені про щось хороше, що сталося з тобою сьогодні.

15. Яке слово вчитель найчастіше сьогодні повторював?

16. Про що б ти ще більше хотів дізнатися в школі?

17. Чого б тобі хотілося менше робити в школі?

18. З ким би ти в своєму класі міг вести себе краще?

19. Де ти найчастіше граєш на перервах?

20. Хто найсмішніший учень у вашому класі? Чому він такий смішний?

21. Тобі сподобався сьогоднішній обід? Що найбільше сподобалося?

22. Якби завтра ти став учителем, що б ти зробив?

23. Як ти думаєш, може, хтось із вашого класу повинен піти зі школи?

24. Скажи мені про трьох різних ситуаціях, коли ти використовував олівець сьогодні в школі.


25. Якби ти міг помінятися з кимось в класі місцями, хто б це був? Чому?





Щоб комп'ютер не був шкідливим

Сьогодні важко уявити своїх дітей без комп’ютера. З його допомогою можна пізнавати навколишній світ дошкільникові, він може стати хорошим другом у приготуванні уроків школярам, про невичерпні можливості в пізнавальній і навіть науковій діяльності студентів годі і говорити. Але цей витвір людини не є досконалим.

При роботі на комп’ютері організм людини отримує певні навантаження, що характеризуються розумовою, зоровою і фізичною напругою, що може привести до порушення опорно-рухового апарату, ураження хребта – порушення постави, сколіозу, ураження променезап’ясткового суглоба – тунельного синдрому, артрозу, порушення зору – зорового синдрому. Технічний прогрес зупинити неможливо – комп’ютерів усе одно більшатиме. Тому таким важливим є виховання правильного, грамотного ставлення до новинок техніки.
Купуючи комп'ютер дитині, потрібно пам'ятати декілька корисних рекомендацій, дотримання яких знижують несприятливий вплив комп'ютера на здоров'я дитини:
1. Монітор повинен відповідати міжнародним стандартам безпеки. Частота кадрової розгортки повинна бути не менше 70 Гц. На сучасному етапі кращими по безпеці визнаються монітори на рідких кристалах, системи LCD.
2.     Дитина до 6 років повинна проводити за комп’ютером не більше 10-15 хв. І то не щодня. Для дітей 7-12 років обмеження становить 20 хв. На день.. Старшим дітям можна сидіти за комп’ютером не більше години в день. Для дітей, що відносяться до групи ризику за станом зору, час, проведений біля комп’ютера, потрібно дозувати індивідуально. При цьому періодичність занять з дитиною повинна бути не більше 2-х разів на тиждень.
3.  Важливо, щоб на монітор не потрапляло світло і не падали відблиски від лампи.
4.    Комп'ютер повинен  встановлюватися в добре провітрюваному приміщенні, де регулярно проводиться вологе прибирання.
5.  Розміри комп’ютерного столу й стільця повинні відповідати зросту дитини. Екран потрібно розташувати так, щоб  по відношенню до центру дисплея погляд падав трохи зверху вниз, під кутом 10-20 градусів. Найкраще розташувати монітор на такій відстані, щоб дитина могла торкнутися до нього кінчиками пальців витягнутої руки.
6.     Крім виконання спеціальної гімнастики, потурбуйтеся про те, щоб дивлячись в монітор, дитячі очі не страждали від занадто яскравих кольорів екранної картинки.
Діти активно  пізнають світ. Але від користі до шкоди – один крок. Помірне перебування за комп’ютером поліпшує концентрацію уваги, занадто довге – погіршує.
Для того, щоб знизити до мінімуму шкідливий вплив комп’ютера, необхідно стежити, щоб діти дотримувалися таких правил:
Коли друкуєте, зап’ястя мають лежати на столі, а не нависати над клавіатурою зверху і не тягнутися до неї знизу. Пальці повинні бути плавно зігнуті над клавішами.
Не намагайтеся сидіти занадто прямо; просто відкиньтеся назад так, щоб вас добре підтримувала спинка стільця. Ноги твердо поставте на підлогу, зігнувши їх під прямим кутом.
Час від часу змінюйте положення тіла, це допоможе зберегти рухливість дисків хребта (профілактика остеохондрозу), крім того,  так знімається напруга в м’язах.
Регулярно відпочивайте від монітора. Час від часу відводьте очі й дивіться куди-небудь далеко перед собою.







Вимоги до ведення щоденника

1.     Щоденник є шкільним документом учня.
2.                                     Записи в щоденнику учні повинні бути чіткими, охайними, розбірливими.

3.     Учень заповнює першу сторінку обкладинки, записує назву предметів, прізвища, імена, по батькові вчителів, розклад уроків, факультативних занять, позакласних і позашкільних заходів, “Правила для учнів”.

4.         Учень щоденно записує домашні завдання у графи того дня, на який вони задані.

5.      Малювати в щоденнику або робити сторонні записи не дозволяється.

6.                 Учень пред’являє щоденник за вимогою учителя і класного керівника.

7.      Учитель, оцінюючи відповідь учня, виставляє оцінку в класний журнал, одночасно вписує її в щоденник.

8.               Класний керівник слідкує за наявністю в щоденнику всіх оцінок, одержаних учнем протягом тижня, зазначає кількість пропущених уроків за тиждень, в кінці щоденника виставляє підсумкові відомості про успішність та поведінку учня.

9.                 Батьки щотижня продивляються і підписують щоденник.

10.  Адміністрація школи здійснює систематичний контроль за веденням щоденників учнями.







Загальні положення щодо ведення зошита

1. Зошит для початкової школи повинен бути однотонним (без малюнків) та мати не більше 12 (18) аркушів. Він поміщається в прозору обкладинку. Обкладинка змінюється по мірі зношування, не рідше одного разу на чверть.
2. Доцільно, щоб в зошит був вкладений додатковий аркуш для чорнових записів (якщо немає «чернетки»)
3. Всі записи в зошитах учні повинні робити фіолетовим чорнилом, дотримуючись правила і вимоги каліграфії - писати акуратним розбірливим почерком.
4. Правильно виконувати написи на обкладинці зошита:
- вказувати, для чого призначена зошит (для робіт з української  мови, математики тощо);
- клас;
- назва школи ;
- прізвище та ім'я учня в родовому відмінку.
Обкладинки зошитів учнів першого класу підписує вчитель.
5. Дотримуватися поля зовнішньої сторони (поля в обов'язковому порядку виділяються в зошитах з усіх предметів).
6. У першому класі в 1 півріччі дата робіт з української  мови та математики не пишеться. З II півріччя першого класу, а також у 2-4-х класах позначається дата виконання роботи: число арабською цифрою (1-3-ті класи) або прописом (4-ті класи, українська  мова) і назва місяця прописом.
7. Позначати номер вправи, завдання, вказувати вид виконуваної роботи і де вона виконується (класна чи домашня).
8. Дотримуватися «червоного рядка».
9. Починати текст кожної нової роботи на тій же сторінці зошита, на якій написані дата і найменування роботи. Між датою і заголовком, назвою виду роботи і заголовком, а також між заголовком і текстом у зошитах з української мови рядок пропускати не треба. У зошитах з математики у всіх цих випадках треба пропускати дві клітини. Між заключним рядком тексту однієї письмової роботи і датою або заголовком (назвою виду) наступної роботи у зошитах з української  мови треба пропускати дві лінійки, а в зошитах з математики - чотири клітинки (для відокремлення однієї роботи від іншої і для виставлення оцінки за роботу).
10. Виконувати креслення акуратно, олівцем, у разі необхідності - із застосуванням лінійки або циркуля.
11. Виправляти помилки необхідно наступним чином: неправильно написану літеру, цифру або пунктуаційний знак слід закреслювати косою лінією; частина слова, слово, речення - тонкою горизонтальною лінією; вище закресленого надписати правильні літери, слова, речення, цифри, числа

12. Підкреслені вчителем з'єднання букв або зазначені ним зразки букв і цифр прописуються учнем в обов'язковому порядку.



Немає коментарів:

Дописати коментар